reklama

Zabudli ste heslo?

Samozrejme, že áno. A keby len heslo, dokonca aj prihlasovacie meno! Mobil mi suchopárne oznámil, že moja SIM karta je neaktívna. Zákon schválnosti potvrdil svoju silu. Nastala ponurná chvíľka - potrebovala som súrne telefonovať. Náhle ma osvietilo, že môžem odoslať aspoň sms cez OrangePortal. Vtedy sa mi prihodila mini sranda, kôli ktorej vám píšem: Pozor na kontrolnú otázku!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Na webe fungujem cez niekoľko prihlasovacích mien, zopár rôznych hesiel. Nič výnimočné. Nemám vo zvyku zapisovať si aké meno alebo heslo som na tom - ktorom portáli použila, čo sa občas ukáže ako chyba. Hlavne ak sa niekam dlhý čas neprihlásim.

Aj tento krát som najskôr vyskúšala niekoľko vlastných kombinácií, no dlho ma to nebavilo. Klikám na odkaz "Zabudli ste heslo?" a pátram len po prihlasovacom mene. Na vymyslenom príklade predvediem ukážku ako to celé prebehlo, volám sa napr. Katarína Zábudlivá:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudli ste heslo? - klik

Prihlasovacie meno:
zabudliva_ k - Zvolený používateľský účet neexistuje.
k_zabudliva - Zvolený používateľský účet neexistuje.
zabudliva.k - Zvolený používateľský účet neexistuje.
katarina.z - trefa! používateľské meno uhádnuté, zostáva vyplniť nasledovné:

Používateľský účet: katarina.z

Kontrolná otázka: ako sa volas

Zadajte kontrolnú odpoveď: 


Zadajte nové heslo: 


Potvrďte nové heslo: 

Na otázku odpovedám katarina, premýšľajúc nad tým, prečo som tam zadala práve túto a ešte bez dodatku, či použiť diakritiku alebo nie. Ale úvahami sa dlho nezapodievam. Zadám nové heslo, odosielam sms a spokojne pozerám, že v mojej schránke sa nachádza 41 neotvorených emailov. Hm, samý spam plný sexu, ble.
Potom mi zíde na um, že registrácia na OrangePortal vyžadovala zadať telefónne číslo mobilu, čo bolo veľmi dávno, a tak len pre srandu idem omrknúť, aké číslo som v tej dobe používala, lebo medzitým som ich stihla niekoľko vymeniť. 0903... hups! A toto čo je za haluška? NIKDY som nemala číslo začínajúce takto. Pozriem na názov účtu a skameniem - Katarína Zábudková!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dofrasa, veď ja som sa dohrabala do cudzieho emailu! A akým ľahkým spôsobom. Aj hacker by mi závidel. Okamžite píšem kamošovi, ktorý je v mojich očiach počítačovým machrom. Kajúcne vyznávam, čo som spáchala a on mi napíše len veľké "LOL! Vidíš akí sú ľudia blbí?"

A tak vám píšem. Nebuďte blbí a vymýšľajte trošku zložitejšie kontrolné otázky, aby ste zrazu neboli prekvapení, že sa nedokážete dostať do vlastnej emailovej schránky, hoci zadávate stopercentne správne heslo poctivo zapísané, aby ste naň nikdy nezabudli. A vo vašej pošte sa zatiaľ bude prehŕňať nezodpovedná zábudlivá osoba ;)

Katarína Moravová

Katarína Moravová

Bloger 
  • Počet článkov:  103
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu